FRA på rikstinget

juni 26, 2008

Hittills har två ombud trotsat arbetsordningens regler om att inlägg ska ha med ärendet att göra, och passat på att kritisera FRA-lagen. Nyss avslutade Christina Doctare sitt anförande med följande ord:

För övrigt anser jag att Kartago bör förstöras. Det vill säga FRA-lagen!

På nästa års riksting ska frågan upp på riktigt, då ska Kartago förstöras!

3 svar to “FRA på rikstinget”


  1. Jag undrade just… kul!


  2. Christina Doctare har alltid varit en klok och förnuftig kristdemokrat.

  3. Kenneth Says:

    Inte bara Kartago! DR Doctare

    Är man inskriven vid något forskningsinstitut kan man utan vidare tillstånd begära ut patientjournaler.
    Det skedde en lagändring för några år sedan som gör min journal automatisk tillgänglig för min granne om han forskar.

    Dessutom behöver inte nu uppgifter avidentifieras när vårdbyråkrater vill gör en statistisk kontroll över t.ex vilka som får Antabus.

    Man kan ju då inte följa vilka andra åtgärder som görs. Det är ju viktigare än min integritet

    Har Storebror intresse för mina sjukdomar behöver jag inte ens blir informerad.
    Orwell 1984 är redan här. Jag kan sluta mejla o chatta men ge mig åtminstone friheten att få ha min journal mellan mig och min läkare. Och hans sköterska och hans läkarsekretare
    Men låt det stanna där!

    /Kenneth


Kommentera

