Outad i Metro

januari 22, 2009

Idag blev jag outad av Metro, och ingen var mer förvånad än jag. Det är dock inte första gången en ungdomsförbundsordförande har problem med att han felaktigt outas som homosexuell 🙂

Man kunde önska att journalister la ner lite mer tid på sina faktagranskningar (Metro lyckade ju för övrigt även stava mitt namn fel) så vi kunde slippa sådant här i framtiden. Men med tanke på utvecklingen inom många massmedier kommer nog denna typ av grundläggande faktafel bli allt vanligare.

Om inte annat är detta en god påminnelse om att man inte ska tro allt man läser i tidningen.

2 svar to “Outad i Metro”


  1. Research?? Nä det behövs väl inte? Lite roligt var det i alla fall och det var väl varken första eller sista gången något liknande händer. Lite nyfiken på din syn på utvecklingen inom massmedier som du nämner blir jag dock, som mediestudent och allt 😉 Rip it high!

    /Sebastian Wiman


  2. […] Nyhetsbyrån skvallrar… februari 7, 2009 …om hur det gick till jag felaktigt “outades” av Metro och hur debatter bäst förbereds: Skvaller från […]


Kommentera

