Borde jag bli insläppt på Konstfack?

februari 12, 2009

Jag borde inte vara en tänkbar kandidat till Konstfack men så är tyvärr situationen idag. Deras kultursyn gör att de inte kan hävda att någon mer talangfull person borde ha min plats.

Jag skriver idag på Newsmill om detta med anledning av konstfackstudenten Anna Odells experiment.

Andra artiklar i ämnet:

Jonas Binnmyr: Etikprövning kan hjälpa alla berörda i konstfackselevdebatten.
David Eberhard: Konstfackseleven borde klippa sig och skaffa sig ett jobb.
Ann Heberlein: Långt över gränserna.
Hanne Kjöller: Att vara människa.
Johan Lundberg: Konstfackseleverna borde återgå till att lära sig rita.
Ann-Sofie Ohlander: Fråga patienterna om konstprojektet.

Axess chefredaktör Johan Lundberg bloggar i frågan på Axess MAO-bloggen.

4 svar to “Borde jag bli insläppt på Konstfack?”

  1. Sara Says:

    Jag jobbar på Konstfack just nu:)

  2. weimers Says:

    Läge att tillämpa samma strategi – infiltration – som vänstern… 🙂

  3. Sven Says:

    Jag tycker att Konstfack skall läggas ner.

  4. Sara Says:

    Ha ha ha, ja du det hade varit något!:) Fast nu är jag på The Royal Bank of Scotland så det blir lite svårt… Dock blev jag populär på Konstfack, så man vet ju aldrig:)


Kommentera

