Jag lovar att redovisa mina EU-utgifter

mars 24, 2009

Jag kandiderar till Europaparlamentet för att jag vill att EU ska vila på sunda etiska värderingar, frihandel och för att makten ska ligga på rätt nivå. EU ska syssla med de gränsöverskridande frågorna och inte lägga sig i saker och ting som medlemsländerna kan besluta om själva.

Om jag blir vald till EU-parlamentet lovar jag att driva på stenhårt för öppenhet, effektivitet och respekt för skattebetalarnas pengar. De nya reglerna som planeras kommer att gälla för mig som nyvald, men jag kommer fortfarande att slippa redovisa för mina kontorskostnader. Det kommer jag ändå att göra. Jag kommer att redovisa alla mina kansliresurser årligen. Anständigheten kräver helt enkelt det.

Läs hela debattartikeln i Nya Wermlandstidningen.

Tyska RTL gjorde för ett par år sedan ett reportage om fusket med reseersättningar. Deras granskning fick europaparlamentariker nervösa och arga, och dem själva utslängda från parlamentet i Strasbourg. Lysande journalistik.

3 svar to “Jag lovar att redovisa mina EU-utgifter”

  1. Pär Larsson Says:

    Hej Charlie,

    grymt bra insats i dag i Debatt ! Det var oerhört skönt att se dig ta debatten !

    Fortsätt i samma takt ! Jag är själv Socialdemokrat men tillhör inte extremvänstern.

    Du skulle behöva synas mer ! Det märktes du hade pondus. Ska jag komma med en synpunkt som jag tror kan vara till last för dig är att folk tror att du är råkonservativ. Men jag tyckte du kom undan rätt bra ändå genom att peka på att det alltid finns undantagsfall. Men det du samma om att man inte ska pusha för skilsmässor var oerhört bra.

    Jag tror du är jätteviktig i debatten. Personligen anser jag att skilsmässor kan vara ett nödvändigt ont. Men det ska inte vara kutym eller standard !

    Som sagt ! Grymt jobbat tycker jag även om jag är Sosse. Jag är själv less vad MP gjort för att förstöra Sossarna!

    Keep it up !

    Pär Larsson
    Filmare, regissör.

  2. minutz3 Says:

    Det är tio gånger för mycket betalt…
    …och det är alldeles för få som fattar beslut om viktiga frågor, som berör så pass många människor och har sådan sprängkraft.


  3. Som vanligt gjorde du enormt bra ifrån dig i TV4 Nyhetsmorgon idag, åtminstone de få gånger du fick tala till punkt. Distinktionen som du gör mellan vad som är OK och vad som är eftersträvansvärt är alldeles lysande och här faller gayretoriken platt till marken.

    Juvas attack mot dig var fullständigt osmaklig och säger en hel del om den demoniserande gayretoriken. Han har inga belägg för sina påståenden vilket du och Hägglund har massor av.


Kommentera

