Dagens citat: ”Wanja i klartext”

mars 30, 2009

Signaturen ”bob” går loss rejält på Wanja Lundby Wedin och ”Wanja Gate” i kommentarsfältet på Politikerbloggen idag:

Vad Wanja säger i klartext Dagen Industri I dag.

“Jag har fått ett förtroende från medlemmarna. Jag kan inte svika det förtroendet”, säger Lundby-Wedin.

Men hon borde ha sagt:
De flesta förbundsordförandena och politrucker som alla är högavlonade av LO ar nöjda med de välbetalda positioner de har och vill inte att det skall komma någon effektiv LO boss som ruskar om i den somniga organisationen och när jag säger medlemmar menar jag just dessa och dom vet vad dom har med mig som ledare.( Dom få som ar emot mig saknar inflytande)

LO arbetare och betalande medlemmar har ingen makt och kan inte avsätta mig så jag stannar men som en gest avsäger jag mig obetalda styrelseuppdrag och behåller de välbetalda.
Dessutom förvantar jag mig att valboskapen gör sin plikt och röstar på mig och Socialdemokraterna.
Nu får detta vara slutdebatterat, jag vill inte höra ett ord till från dem.

3 svar to “Dagens citat: ”Wanja i klartext””

  1. Krister Says:

    Lysande och så otroligt pricksäker!

  2. Mathias Says:

    Mycket bra och fyndigt!!


Kommentera

