Debut som sidekick med ”kärleksbrev”

maj 14, 2009

Idag gjorde jag debut som sidekick, på Kvällspasset i P3. Jag visste egentligen bara tre grejer innan jag åkte till Göteborg, och det var att jag dels skulle ta med mig en nyhet, och dels att vi skulle prata om Google Book Search och otrohet på jobbet.

Ovanlig känsla att snacka relationer och otrohet på radio. Kändes ungefär som en förfestdiskussion. Har inte lyssnat igenom programmet, men minns att jag jag havererade på hur en av kvällstidningarna beskrev att 25 procent av svenskarna varit otrogna på jobbet. ”En folkrörelse”, kallade de det. Men snälla, vad blir det? En folkrörelse skulle det vara om svenskarna aktivt går man ur huse för att bedra sina partners, med avsikten att visa på hur bra det är med otrohet. Det är nog inte riktigt det som det handlar om i just detta fall…

Vi pratade PK också. Jag fick frågan om vi kristdemokrater inte var väldigt politiskt korrekta. När jag funderade på det i studion varmin känsla att det inte är många KDU:are som tänder på politisk korrekthet. Försökte exemplifiera det på de stackars sälarnas bekostnad…

Extra trevligt när producenten kom in i studion och berättade att en tjej från Karlstad sms:at till P3 och undrade om jag var singel och om jag bodde kvar på Hammarö. Kärleksbrev på p3: fyra av fem toasters, kanonkul!

Kommentera

