Charlie Weimers: Riksdagskandidat

februari 5, 2010

Inför morgondagens nomineringsstämma i Karlstad så har Kristdemokraterna i Värmland haft ett provval till riksdagen där jag placerade mig på en andra plats:

1 Dan Kihlström, 996
2 Charlie Weimers, 723
3 Peter Kullgren, 481
4 Bengt Sjöberg, 382
5 Mattias J Fröding, 291
6 Christian Carlsson, 284
7 Elisabeth Kihlström, 279
8 Monica Ståhl, 242
9 Agneta Käld, 238
10 Agneta Nilsson, 236

När listan imorgon spikas är jag i enlighet med provvalsresultatet föreslagen till en andraplats, efter vår nuvarande riksdagsledamot Dan Kihlström. På landstingslistan toppar Elisabeth Kihlström, följd av KDU-Wermlands f.d. distriktsordförande Ida Kullgren.

Jag är stolt och tacksam för det stöd som medlemmarna i Värmland visat mig, och jag lovar att ge värmlänningarna många anledningar att rösta kristdemokratiskt under de sju månader som återstår fram till valet.

2 svar to “Charlie Weimers: Riksdagskandidat”

  1. Eric Says:

    Grattis! Vet du förresten när provvalet i Göteborg kommer hållas och var man kommer kunna ta del av resultatet?


Kommentera

