Prussiluskornas skvallerfest: Sköt ni ert så sköter vi vårt

februari 5, 2010

Några minuter efter att jag bloggat om prussiluskornas skvallerfest kring Birgitta Ohlsson hade jag det tvivelaktiga nöjet att läsa en partikollegas uttalanden i Expressen. Om detta skriver jag på Newsmill, Låt Birgitta Ohlsson sköta sitt så sköter vi vårt.

Jag mailade också till Karl-Johan Karlsson på Expressen (som skrrev om KD-ledamotens uttalanden) och erbjöd en alternativ kristdemokratisk syn på saken. Har ännu inte blivit uppringd.

Svenskans Sanna Raymans sätt att se på det hela ligger väldigt nära mitt, kul också att hon uppmärksammade den lite nyare kristdemokratiska synen på det hela. Hennes förslag borde också kunna lösa upp knutarna:

Därmed har vi tydligen nått stunden då man måste välja sida. Är man för eller emot Sternbergs eller Kjöllers verklighetsbeskrivning? Är man för eller mot Ohlssons ja till ministerposten?
Jag har ett banbrytande förslag. Vad sägs om att alla låter alla andra tycka som de gör?

Rubriken på Ebba Buschs bloggpost kan ju skapa en del frågetecken, men hon rätar ut dem med finess i sitt inlägg, Weimers får gärna bestämma när jag ska bli gravid.

Andra bloggare som kommenterar:

Dexion: Att falla i egen grop

Aron Modig: Ohlssons liv är Ohlssons ensak

Lilith Svensson: KD håller valfriheten högt

Cold Lazarus: Heja Weimers

Skriet från kärnfamiljen: Lägga sig i eller inte, det är frågan

Ps. Imorgon lovar jag att skriva om andra saker.

Ett svar to “Prussiluskornas skvallerfest: Sköt ni ert så sköter vi vårt”


  1. […] går vidare, Charlie tycker att  Birgitta och Mark skall få bestämma själva och också låta andra göra det. Sanna […]


Kommentera

