Bli en ”hen” på Sensus

februari 9, 2010

På Sensus Studieförbund finns numera inte bara ”hon” och ”han”, utan även det tredje könet ”hen”.

Att de bara orkar.

3 svar to “Bli en ”hen” på Sensus”

  1. leonardo34 Says:

    Kyrkan och dess närstående organisationer har med tiden blivit ett under av politisk korrekthet, samtidigt som trovärdigheten minskat. Kyrkan förmår inte längre stå på egna ben och tron revideras ständigt.

  2. Gunnar i Stockholm Says:

    ”Hen” låter ju som en träffande benämning i sammanhanget. Det måste vara konstruerat av en hönshjärna.


  3. Ja, hen är verkligen ett lustigt begrepp. Jag är helt och fullt medveten om att ingen är 100% man eller 100% kvinna men jag tycker ändå man kan kalla sig man eller kvinna. Jag kallar mig själv man, men jag kan ju inte påstå att jag inte har några som helst ”kvinnliga” egenskaper. Jag gjorde ett test för ett bra tag sedan som skulle visa var på en linje man befann sig (vänster = man, höger = kvinna). Jag befann mig strax till vänster om mitten, vilket jag tyckte såg rimligt ut. Jag är fortfarande man, men ingen ”supermanlig” man. 😀


Kommentera

